Online advertenties voor horeca
Meer bereik en online reservaties voor jouw restaurant? Lees hier alles over advertenties voor horeca.
Meer bereik en online reservaties voor jouw restaurant? Lees hier alles over advertenties voor horeca.
Restaurant marketing, daar kunnen online advertenties niet aan ontbreken. Deze vorm van reclame voor jouw restaurant geeft jouw zaak meer bereik en een betere online vindbaarheid. Online adverteren kan je doen op Google en sociale media. Benieuwd hoe je jouw restaurant beter kan promoten en meer online reservaties kan binnenhalen? Lees dan zeker verder!
SEA (Search Engine Advertising) is het lanceren van betaalde advertentiecampagnes in Google en Google Maps. De advertenties zijn bijna identiek aan een normaal Google-resultaat, maar ze staan hoger in het rijtje van de zoekresultaten. Er wordt vooraf nagedacht op wat potentiële klanten zullen intypen in de zoekmachine. Deze zoekwoorden kunnen dan worden geselecteerd bij het starten van de campagne.
Google werkt met een 'pay-per-click' systeem. Wanneer een Google-gebruiker niet klikt op jouw advertentie, betaal je niks. Pas wanneer er wel wordt geklikt, wordt er budget verrekend. De advertentiekosten worden steeds beheerd door een maandelijks maximum klik-budget.
Bij het instellen van een SEA-campagne selecteert jouw marketingteam zoekwoorden die in lijn liggen met jouw aanbod en menu. Heb je bijvoorbeeld een Thais restaurant in Antwerpen, kunnen de zoekwoorden 'thai antwerpen', 'thais restaurant', 'thais eten antwerpen' worden geselecteerd. Door uitvoerig te testen en te monitoren welke zoekwoorden beter werken dan de andere, kan een campagne worden geoptimaliseerd.
Binnen een advertentiecampagne wordt er een doelgroep en locatie afgebakend. Zo kan je nauwkeurig filteren op woonplaats, leeftijd en het gender van de potentiële klant die de advertentie uiteindelijk te zien krijgt. Het uitwerken van klant-persona's en het uitvoeren van een marktonderzoek kan daarbij handig van pas komen. Naarmate de campagne vordert leer je bovendien meer en meer over jouw klant, waardoor jouw marketingteam doelgroepen en locaties verder kan optimaliseren.
Advertenties geven jouw horecazaak een groot bereik en een betere online vindbaarheid. Door een afbakening te maken in jouw doelgroep wordt jouw advertentie enkel aan de juiste mensen getoond. Hieruit werk je naar meer online reservaties en meer bekendheid voor jouw restaurant.
Sociale media bezitten een schat aan persoonlijke informatie over profielen. Denk aan leeftijd en gender, maar ook jobs, interesses, hobby's en persoonlijke (eet)voorkeuren. Betaalde advertentiecampagnes kan je dus zeer goed toepassen om jouw ideale doelgroep te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan extra reservaties, meer bekendheid voor jouw horecazaak, maar ook aan het binnenhalen van nieuwe sollicitanten.
Bovendien is sociale media perfect voor 'remarketing'. Je kan een advertentie nog een tweede, derde of vierde keer laten zien aan een bepaalde gebruiker wanneer hij reeds eerder interesse heeft getoond in jouw advertentie. Dat is handig, wetende dat de gemiddelde gebruiker gemiddeld 4 Ã 5 keer een advertentie bekijkt vooraleer hij of zij actie onderneemt.
Bij Volzet mikken we erop om met zo min mogelijk advertentiebudget zo veel mogelijk klanten te bereiken. We beginnen altijd met het leren kennen van onze klant, zijn horecazaak en zijn cliënteel. Vervolgens gaan we zelf op marktonderzoek, vormen we klanten-persona's en stellen we meerdere campagnes in. We monitoren de resultaten, doen tests, en kijken welke campagnes het meest winstgevend zijn. Via optimalisatie en finetuning wordt het advertentiebudget efficiënt gespendeerd, met het oog op een maximale return voor onze klanten. Deze rekenen bovendien op een maandelijkse rapportage in mensentaal waardoor de resultaten continu glashelder duidelijk zijn.
Door doelgroep-onderzoek wordt het advertentiebudget efficiënt besteed.
We voeren AB-tests uit om jouw campagne continu te optimaliseren.
Met maandelijks uitgebreide rapportage ben je altijd up-to-date.
Nou, niet letterlijk. We weten als geen ander dat de drempel om contact op te nemen altijd hoog ligt. Word je niet meegesleurd in een sales-gesprek waar je totaal niet op zit te wachten? Heb ik dit wel echt nodig? Heb ik hier het budget wel voor? Dit zijn allemaal pertinente vragen die belangrijk zijn. We zijn er echter om jou te helpen om jouw levenswerk te laten groeien. Neem daarom contact met ons op voor een stressvrij en vrijblijvend gesprek.