Google advertenties voor horeca
Betaald adverteren in de zoekresultaten (SEA) is in de horecasector een belangrijk onderdeel van een digitale campagne.
Betaald adverteren in de zoekresultaten (SEA) is in de horecasector een belangrijk onderdeel van een digitale campagne.
SEA (Search Engine Advertising) is het lanceren van betaalde advertentiecampagnes in Google en Google Maps. De advertenties zijn bijna identiek aan een normaal Google-resultaat, maar ze staan hoger in het rijtje van de zoekresultaten. Er wordt vooraf nagedacht op wat potentiële klanten zullen intypen in de zoekmachine. Deze zoekwoorden kunnen dan worden geselecteerd bij het starten van de campagne.
Zoekmachines werken met een 'pay-per-click' betaalsysteem. Indien een Google-gebruiker niet klikt op jouw website, betaal je niks. Wanneer hij of zij wel klikt, wordt er pas advertentiebudget verrekend. Door het instellen van een maximum klik-budget voorkom je dat jouw maandelijkse advertentiekosten de pan uit swingen.
Google advertenties geven jouw horecazaak een grote zichtbaarheid. Afhankelijk van de hoeveelheid concurrentie en de zoekopdracht komt jouw zaak boven in het lijstje. Daarnaast wordt jouw advertentie enkel getoond aan mensen die actief op zoek zijn naar jouw zoekwoorden en dus sowieso interesse hebben. Tot slot betaal je niet per weergave, maar enkel wanneer er effectief op jouw advertentie wordt geklikt.
Bij het instellen van een SEA-campagne geeft jouw marketingteam zoekwoorden in die in lijn liggen met jouw horeca-zaak. Heb je bijvoorbeeld een Thais restaurant in Antwerpen, kan je opteren voor de zoekwoorden 'thai antwerpen', 'thais restaurant', 'thais eten antwerpen'. Door uitvoerig te testen en te monitoren welke zoekwoorden werken en welke niet, kan een campagne worden geoptimaliseerd.
Daarnaast wordt er een doelgroep en locatie afgebakend. Zo kan je nauwkeurig filteren op woonplaats, leeftijd en het gender van de potentiële klant die de advertentie uiteindelijk te zien krijgt. Een goed vooronderzoek kan daarom zeker handig van pas komen, zoals het uitwerken van klant-persona's en het uitvoeren van een marktonderzoek. Naarmate de campagne vordert leer je bovendien meer en meer over jouw klant, waardoor jouw marketingteam doelgroepen en locaties verder kan optimaliseren.
Bij Volzet mikken we erop om met zo min mogelijk advertentiebudget zo veel mogelijk klanten te bereiken. We beginnen altijd met het leren kennen van onze klant, zijn horecazaak en zijn cliënteel. Daarna gaan we zelf op marktonderzoek, vormen we klanten-persona's en stellen we meerdere campagnes in. We monitoren de resultaten, doen tests, en kijken welke campagnes het meest winstgevend zijn. Via optimalisatie en finetuning wordt het advertentiebudget efficiënt gespendeerd, met het oog op een maximale return voor onze klanten. Deze rekenen bovendien op een maandelijkse rapportage in mensentaal waardoor de resultaten continu glashelder duidelijk zijn.
Door doelgroep-onderzoek wordt het advertentiebudget efficiënt besteed.
We voeren AB-tests uit om jouw campagne continu te optimaliseren.
Met maandelijks uitgebreide rapportage ben je altijd up-to-date.
Nou, niet letterlijk. We weten als geen ander dat de drempel om contact op te nemen altijd hoog ligt. Word je niet meegesleurd in een sales-gesprek waar je totaal niet op zit te wachten? Heb ik dit wel echt nodig? Heb ik hier het budget wel voor? Dit zijn allemaal pertinente vragen die belangrijk zijn. We zijn er echter om jou te helpen om jouw levenswerk te laten groeien. Neem daarom contact met ons op voor een stressvrij en vrijblijvend gesprek.