6 tips over digitale marketing die jouw bedrijf op snelheid brengen

Julie Aerssens
14/6/2022

Online marketing is een belangrijk onderdeel geworden van de marketingstrategie van een onderneming. Hierdoor kunnen bedrijven hun klanten makkelijker bereiken. Of je nu net van wal steekt of reeds een gevestigde waarde bent, er zijn enorm veel manieren om jezelf online in de kijker te zetten. Ontdek enkele van de beste strategieën om jouw horecazaak online te laten groeien.

 

Leg een stevige basis met jouw website

Een website is vaak één van de eerste dingen die mensen zien. Mocht je er nog geen hebben, kan je beroep doen op een webdesigner of een digitaal marketingbureau. Je kan alvast jouw domeinnaam (www.jouwrestaurant.be) snel en gemakkelijk reserveren.

 

Maak een online bedrijfsprofiel via Google Mijn Bedrijf

Een profiel op Google Mijn Bedrijf komt meteen naar voren wanneer klanten je opzoeken via Google. Vul belangrijke gegevens in zoals jouw telefoonnummer, jouw e-mailadres, de openingsuren en de sluitingsdagen. Bezoekers kunnen ook een review geven op jouw bedrijfsprofiel. Wees dus zeker dat je het bedrijfsprofiel hebt geïnstalleerd om goed vindbaar te zijn.

Verzamel een e-maillijst

Wanneer jouw website en Google Mijn Bedrijf-profiel online staat, is het tijd om e-mailadressen te verzamelen. Het is een heel effectieve manier om met jouw klanten te communiceren en ze naar jouw zaak te lokken. Voor het verzenden van deze mails is het handig om een apart zakelijk e-mailadres aan te maken.

 

Creëer en onderhoud jouw sociale mediaprofielen

Sociale media is absoluut niet weg te denken in het huidige horeca-landschap. Deze profielen geven de mogelijkheid om in contact te komen met mensen mogelijk interesse hebben om een bezoekje te brengen, en je kunt betaalde advertenties instellen om deze mensen op grote schaal te bereiken. Je kan alvast starten met een Facebook- en Instagram account, maar maak ook zeker een Tripadvisor-account aan als je de tijd hebt.

Begin jouw zaak online te promoten

Betaalde advertenties op Google, Facebook en Instagram brengen je in contact met potentiële klanten. Er zit een financiële investering aan verbonden, maar met de juiste strategie kan jouw bedrijf een grote stroom aan nieuwe klanten binnenhalen.

 

Investeer in goed beeldmateriaal

Jouw marketingmix is niet compleet zonder goede foto's en video's. Aantrekkelijk beeldmateriaal geeft onbekenden de kans om een eerste kijkje te nemen in jouw zaak. Bovendien ligt de engagement rate hoger bij profielen die aantrekkelijke content plaatsen in de vorm van posts en stories. Huur een professionele fotograaf in, of mocht je zelf een goede camera of smartphone hebben, kan je jouw sociale media voorzien van zelfgemaakte content. Je zal versteld staan hoe frisse content jouw online profielen een flinke boost zal geven.

Naar blog-overzicht

Pijltje

Contacteer ons. We bijten!

Nou, niet letterlijk. We weten als geen ander dat de drempel om contact op te nemen altijd hoog ligt. Word je niet meegesleurd in een sales-gesprek waar je totaal niet op zit te wachten? Heb ik dit wel echt nodig? Heb ik hier het budget wel voor?

Dit zijn allemaal pertinente vragen die belangrijk zijn. We zijn er echter om jou te helpen om jouw levenswerk te laten groeien. Neem contact met ons op voor een stressvrij en vrijblijvend gesprek!

Contacteren

Chat hier met ons!